Friday, October 12, 2012

jika aku jatuh cinta..


Bismillahirrahmanirrohim…
Ya Allah…jika aku jatuh cinta Ya Allah
Cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu
Agar bertambah kekuatan untuk mencintaiMu
Ya Muhaimin..
Jika aku jatuh hati,izinkanlah aku jatuh hati pada seseorang yang hatinya tertaut padaMu
Agar aku tidak terjatuh dalam jurang cinta maksiat
Ya Rabbana..
Jika aku jatuh hati
Jagalah hatiku padanya agar aku tidak berpaling dari hatiMu
Ya Rabbul I’zzati..
Jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu
Ya Allah…
Jika aku merindui cinta, janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di 1/3  malam terakhir Ramadhan..
Ya Allah..
Jika aku jayuh hati pada kekasihmu,jangan biarkan aku terjatuh dalam gejala yang menyeru maksiat padaMu..
Ya Allah..
Jika engkau menghalalkan aku merindui kekasihMu,
Jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta
Hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu Ya Allah..
Amin..

No comments:

Post a Comment