Thursday, January 17, 2013

sangat kesian..

ini kisah dua orang warga emas yang sangat menyedihkan..
tadi petang aku pergi hantar kain untuk dibuat baju kenduri..
selepas selesai segala2 yer tentang baju..
aku terus keluar dengan niat nak balik terus ke rumah..
tapi..
niat tu terbatal apabila mama mengajak aku pergi tengok orang sakit..
aku tertanya-tanya siapakah gerangan insan sakit itu..
kelihatan dua orang warga emas pasangan suami isteri terlantar di tilam di sebuah bilik 
bilik yang dipasangkan kipas,dipenuhi lalat yang yang berterbangan..
sungguh menyedihkan..
kemana anak-anak mereka??
tidak ker mereka rasa bersalah dan berdosa??
di biarkan seperti itu..
makan pun tiada selera..
tidak boleh bangun..
malah tidak boleh berjalan lagi..
tidak dapat melihat dengan jelas seperti kita nih..
masa nak balik tuh,nenek ue macam xnak lepaskan tangan aku..
aku tak tahu nak bagi reaksi ape..
hanya mampu bagi semangat dan salam hormat terhadap yer..
Ya Allah,kau ampuni laa dosa mereka dan tempatkan la dia di tempat orang2 yang soleh & solehah..

No comments:

Post a Comment