Friday, March 29, 2013

reality,true story,love story..

ini kisah berlaku di satu kampung...
kisah seorang jejaka dan seorang perempuan yang dilebalkan comeyy..
hati seorang perempuan nie kadang2 happy bile seseorang lelaki
mula meluahkan hasrat di hati terhadap perempuan tersebut..
perempuan mana tak nak rasa cinta dan belaian kasih sayang sesorang..


mula-mula si jejaka tuh usik2 jaa..
macam orang selalu cakap usya2 dulu..
perkataan baru pulekk yang aku dengar "LLS"..
sampai sekarang aku tak tahu apa maksud sebenar perkataan tuh..
whatever laa..
sambung balik cerita si jejaka dan si gurlz nie..
usik2 biasa jaa..si perempuan nie selalu jual mahal sikit bila berjumpa mana2 lelaki..
muka dia selalu ketat bila mana2 lelaki terjumpa dengan dia..

budak2 kampung ingat bila orang baru masuk kampung nie lagi2 perempuan,
boleh laa kenal2 dan mana tahu tersangkut..
ramai orang kampung cakap susah nak dapat perempuan nih..
senyum pun susah..apa kan lagi nak mintak nombor telefon..
si jejaka nie tercabar dan nak tengok sangat siapakah gerangan perempuan yang diperkatakan oleh budak2 kampung..
si jejaka nie pun pergi la mencari sehingga dia terjumpa perempuan nie..
ternyata perempuan tuh memang sangat comel dan cantik..
tak berkelip si jejaka nie tengok dia..
perghh..cantik siot!!!
si jejaka nie memberi senyuman malu terhadap dia..
dia pun merasa malu dan membalas senyuman tuh..
hairan kenapa si jejaka  tuh saja dapat merasa keindahan daripada dia??
confirm budak2 kampung jelez bila dapat tahu..
mungkin dia dah suka kat si jejaka tuh kot..
tertanya2 kan..

sebenarnya perempuan tuh dah lama melihat or memerhatikan dia sebelum nie..
tapi dua2 tak tahu bila peluang yang betul2 sesuai untuk berkenalan..
ada satu majlis yang boleh membuatkan mereka berkenalan lebih rapat lagi..
majlis nie ada kena mengena dengan budak perempuan tuh..
hati si jejaka tuh berbisik..ni peluang aku tuk kenal dia lebih rapat lagi..
ternyata bisikan hati tuh benar2 terjadi..
usik2 manja,berbual2 then bertukar nombor telefon..
tuh baru step pertama..
dah pun berjaya mendapat seorang gadis yang betul2 si jejaka nie suka dah jatuh cair dengan dia..
budak perempuan jarang ada kat kampung..
maklum laa belajar jauh dari kampung..
balik kampung pun bila ada cuti panjang jaa..
mula mereka berkenalan lebih rapat lagi melalui SMS..
si jejaka nie mulalah keluarkan ayat-ayat romantis yer sehingga laa perempuan tuh berubah menjadi suka kat jejaka nie..
tula nama hati dah berjumpa pasangan dia..
ada ayat yang aku baca dalam buku sperma cinta membuatkan aku tertarik nak tulis entry kali nie..
ayat yer berbunyi begini..

       " Tuhan anugerahkan kita 2 mata,2 telinga, 2 tangan , semuanya berpasangan...tapi hati hanya ada 1 hati jaa..bila satu hati untuk kita ketemukan , dan jadikannya satu pasangan untuk terus mengharungi masa depan, itulah namanya cinta."

dramatiskan ayat tu..serious, bila aku baca buku tuh..ada logik akal yer..
setiap pasangan yang bercinta selalu ada masalah yang sama..
kebiasaan yer masalah takut dengan masa depan yang akan datang..
perempuan la selalu risau bab2 nie..
ayat yang biasa kita dengar bila perempuan takut dengan masa depannya,bunyi yer begini :

      "betul ker suka aku??"
      "kenapa dia dah mula tak layan aku macam dulu2 time mula2 kenal??"
      "dia akan tinggalkan aku ke suatu hati nanti??"
      "macam mana kalau parent tak suka dia kalau aku cakap aku nak kahwin dengan dia??"
      "dia nak kahwin dengan aku ker??"

betul kan ayat tuh biasa jaa kita dengar..
jangan takut nak hadapi sesuatu kalau dia betul2 yakin untuk kita...
sambung story pasal dua pasangan yang bercinta..

lepas SMS..mulalaa rasa nak dengar suara dia pulak..si jejaka berbisik dalam hati..
si jejaka pun terus menelefon budak perempuan tuh..
perempuan biasa yer segan nak angkat telefon dari orang yang dia baru nak kenal nie..

dia pun menjawab telefon si jejaka tuh..
fuhh..ketaq2 bila tengah bergayut...
mereka nie bercinta senyap2..
tak ada siapa pun tahu kisah mereka berdua tengah hangat bercinta..
si jejaka mula take serous dalam perhubungan..
si jejaka ada niat untuk jadikan budak perempuan tuh sebagai isteri dia yang sah..
TAPI...

persoalannya budak perempuan tuh still belajar lagi dekat menara gading..
how come??
si budak perempuan tuh buat keputusan tunggu lepas habis belajar dulu..
nasib baik laa si jejaka nie memahami situasi budak perempuan tuh..
pada sutu malam,mak kepada si jejaka nie mula bertanya..
begini dialog yer :

    "kau berkawan dengan siapa sekarang nie??"mak bertanya..
    "ehh..kenapa mak tanya tetibe nie??"si jejaka bertanya balik..
    "yela mak tengok kau bahagia semacam jaa..nie mesti ada seseorang yang dah singgah kat hati kau nie..bagitahu laa kat mak..boleh mak masuk meminang.. " mak si jejaka berkata...

terkedu bila mak si jejaka mula perasan perubahan terhadap anak yer..
si jejaka pun mencerita apa yang berlaku kisah antara dia dan mak nya itu tadi kepada budak perempuan..
budak perempuan tuh panik..
tertanya2 dan banyak persoalan yang dibangkitkan..
si jejaka relax dan cool jaa bila jadi macam nie..
sebab yer si jejaka sangat sayang kat budak perempuan tuh..
dan si jejaka yakin suatu hari nanti dia akan dapat mengahwini budak perempuan yang dia sangat sayang dan cinta tulus iklas dari hatinya..


kebiasaan yer orang lelaki nie cool je bila ada masalah..
ada masalah sikit, bakar sebatang..hilang laa stress tuh..
kalau perempuan selalu ja panik,gelabah dan mula risau..
tak tipu pun..
aku pun selalu rasa perkara yang sama..
susah nak buang tabiat panik,gelabah dan risau nih..
dah macam tepung bila di campurkan dengan air dan diulikan akan sebati jugak akhir yer..
tah pape jer peribahasa aku nih..kahkah..
kita kena banyak belajar mempositifkan diri..
baru laa kita rasa tenang jaa..
now,habit aku bila aku rasa resah,gelisah,risau jaa..
aku apa lagi capai buku motivate,komik dan buku mengarut tapi dek logik akal..
tuh jaa yang mampu aku buat tuk reduce kan rasa bercelaru tuh..
see..ia yer berkesan..

      "NOTHING ELSE...,NO STRESS,NO FEAR."

that gonna in our life..life is meaningful..learn from our pass or bad story of life..
aku berdoa akan selalu diberi peluang untuk merasa keindahan sebegini terus-terusan daripada asyik stress jaa..

cerita kat atas tadi tu,ada betul dan ada jugak tokok tambah bagi menyedapkan secuku rasa..haha..
boleh gitu???boleh jaaa..
jangan ada sesiapa terasa dengan story kat atas..just nak berkongsi pendapat dan cerita..
peace from me..hehe
lain hari aku story panjang2 lagi macam nie..



No comments:

Post a Comment